School-PE

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Κεντρική σελίδα Επάνω Επόμενο

Επιστημονικές Εργασίες και Έρευνες

Η ανάπτυξη των φυσικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων στο μάθημα φυσικής αγωγής δημοτικού σχολείου

Αναρτημένη ανακοίνωση στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής Αγωγής της ΕΓΒΕ,                Θεσσαλονίκη, 11-13/4/03

Συντάκτης : Κολοβελώνης Αθανάσιος,   Καθ. Φ.Α. Α/θμιας Εκπ/σης

Περίληψη Εργασίας

Αντικείμενο της έρευνας ήταν η διερεύνηση της ανάπτυξης των φυσικών ικανοτήτων που σχετίζονται με την υγεία (καρδιοαναπνευστική αντοχή, μυϊκή δύναμη, μυϊκή αντοχή, ευλυγισία) μετά την εφαρμογή ενός προγράμματος ανάπτυξής τους (8 εβδομάδων)  και σε σχέση με την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων της καλαθοσφαίρισης που διδάχθηκαν την  ίδια περίοδο στο μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Το δείγμα, 71 μαθητές (42 αγόρια, 29 κορίτσια) Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, χωρίστηκε στην ομάδα ελέγχου που ακολούθησε το τυπικό μάθημα  και στην πειραματική, η οποία στην αρχή του μαθήματος  εκτελούσε  ένα πρόγραμμα ανάπτυξης των φυσικών ικανοτήτων (12΄-15΄) και στη συνέχεια το τυπικό μάθημα, μειωμένο αναλογικά κατά 12΄-15΄. Πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμασίες: δίπλωση από εδραία θέση, μήκος χωρίς φορά, κοιλιακοί σε 30΄΄, δρόμος 6΄ (έλεγχος φυσικών ικανοτήτων), σουτ σε 30΄΄, τρίπλα 14μ.+14μ. ανάμεσα σε 6 εμπόδια (έλεγχος δεξιοτήτων καλαθοσφαίρισης).  Η ανάλυση των αποτελεσμάτων (περιγραφική στατιστική, t-test  με χρήση SPSS 10.0) έδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στην αρχική και τελική μέτρηση σε όλες τις δοκιμασίες για την πειραματική ομάδα (δίπλωση, κοιλιακοί, σουτ, τρίπλα: p<.01, μήκος, δρόμος 6΄: p<.05)  ενώ η ομάδα ελέγχου παρουσίασε διαφορές (p<.01) μόνο στις δεξιότητες της καλαθοσφαίρισης. Συμπερασματικά προκύπτει ότι είναι εφικτή η ανάπτυξη των φυσικών ικανοτήτων που σχετίζονται με την υγεία στο μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο, παράλληλα με την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων της καλαθοσφαίρισης. Ανάλογες έρευνες, που να περιλαμβάνουν και τις υπόλοιπες αθλοπαιδιές, κρίνονται απαραίτητες ώστε να εδραιωθούν τα αποτελέσματα  και να αναδειχθεί ως βασικός προσανατολισμός της σχολικής φυσικής αγωγής η προαγωγή της υγείας και των φυσικών ικανοτήτων που σχετίζονται μ’ αυτήν.

 

HyperCounter